14
Mart
2020

Kako Corona virus (COVID-19) utiče na poslovanje i šta možete učiniti sa tim

Širenje koronavirusa (COVID-19) razvija se brzo, ostavljajući mnogim vlasnicima malih preduzeća neizvesne u njihovu budućnost. Oni s kojima smo razgovarali očekuju da će koronavirus imati značajan uticaj na njihove prihode.

Nažalost, čini se da su ove zabrinutosti opravdane, ali postoje neke akcije koje možete preduzeti kako biste zaštitili svoj biznis, a istovremeno zaštitili sebe, zaposlene i klijente.

U ovom članku ću vam predstaviti šta znamo o tome kako koronavirus utiče na mala preduzeća, kako možete da minimizirate gubitke i korake da zaštitite svoje poslovanje. Ovi predlozi nikako nisu iscrpni, jer još uvek ne znamo kako će se odigrati ova situacija, ali se nadamo da će oni biti dobro polazište za Vas.

Prvo, želimo napomenuti da vam je prioritet da ostanete sigurni i brinete o sebi.


Čuvajte se

Situacije poput ove su same po sebi dovoljno stresne, a upravljanje poslom usred haosa može to pojačati. Pre nego što krenete u akciju, ako se borite sa preteranim stresom i anksioznošću, potražite neke načine da to ublažite. Znam da kada ste preopterećeni i zabrinuti za svoj posao, može se činiti kao da nemate vremena za stvari poput brige o sebi. Ali ova situacija je maraton - nije sprint - i važno je tokom čitavog vremena voditi računa o sebi.

Resursi za upravljanje stresom i anksioznošću
Na Internetu postoji mnogo resursa za način na koji možete upravljati anksioznošću koja je povezana sa izbijanjem koronavirusa. Za početak, evo tri stvari koje možete da pokušate da donesete olakšanje:

- Napravite pauzu od 10 minuta da uradite neke vežbe disanja ili joge. Namerno, pažljivo disanje pokazalo se kao efikasno sredstvo protiv anksioznosti.
- Razmislite o ograničavanju potrošnje vesti o koronavirusu. Važno je da budete informisani, ali stalno osvežavanje feeda radi sitnih vesti o koronavirusu neće se pokazati produktivnim. Umesto toga, periodično proverite ažuriranje CDC-a i pokušajte da veći deo dana provedite usredsređeni na druge stvari.
- Razgovarajte sa prijateljima i porodicom. Važno je da, iako ova situacija dovodi do povećane socijalne izolacije, da ostanete u kontaktu sa ljudima. Ne bojte se kontaktirati prijatelja za telefonski poziv - ili još bolje - video ćaskanje.

Evo nekoliko jednostavnih, kratkoročnih radnji koje možete odmah preduzeti da biste rešili neke od najneokožnijih problema malih preduzeća uzrokovanih izbijanjem koronavirusa.

- Dajte prednost sigurnosti
Ponovo je sigurnost prioritet broj jedan. Uložite dodatne napore da što pre implementirate mere opreza koje preporučuje CDC u svom poslu. Među najvažnije preporuke su:

- Aktivno ohrabrujte zaposlene, posebno one koji su bolesni, da ostanu kod kuće. Ugradite sisteme koji im omogućavaju da rade kod kuće ako je moguće.
- Naglasite važnost etiketa protiv kašlja i kihanja, kao i higijene ruku u svom poslu.
- Vršite rutinsko, temeljno čišćenje životne sredine.
- Prilagodite i koristite digitalne alate da biste nastavili služiti kupcima
- Pošto se od ljudi širom sveta traži - ili se od njih traži - da ostanu kući što je više moguće, vaše preduzeće će verovatno doživeti pad broja kupaca. Jedan od načina na koji biste mogli smanjiti pad prihoda je da svoje proizvode i usluge nudite na mreži.

Otkrijte pravu poruku kupcima i potencijalnim kupcima
Jednom kada primenite preporuke CDC-a za sigurno poslovanje, olakšajte umu i moguće brige svojim klijentima tako što ćete im reći o tome. Recite im da ozbiljno shvatate ovu situaciju i podelite koje politike i procese sledite da biste bili sigurni dok rade sa vama.

I naravno, budite sigurni da u te poruke uključite sve važne ispravke koje biste mogli imati o vašem radnom vremenu ili dostupnosti proizvoda.

Ako vam je potrebna dodatna pomoć u komunikaciji o koronavirusu koji se odnosi na vaše poslovanje, pogledajte priručnik alata za odgovor na koronavirus američke privredne komore.

Jednom kada dobijete najvažnije poruke i ispravke, evo kako da ih delite:

- Ažurirajte početnu stranicu veb lokacije
- Ažurirajte sve svoje poslovne liste
- Pošaljite e-poštu svojim pretplatnicima
- Objavite ažuriranje na svojim kanalima društvenih medija.
- Konačno, ako imate fizičku lokaciju, postavite natpise na vašoj prodajnoj stanici sa istim podacima o merama predostrožnosti.
Prijavite se na newsletterkako biste primali mail sa novim proizvodima i akcijama
Zatvori